June 11, 2011

Ready, set, go.

assalamualaikum semua! misslieya nak tumpang lalu kejap ek? boleh kan? law x boley p0wn, misslieya tetap naak singgah jap.. bia la.. hahaha.. x da,, mao kabar2 kan sikit yang certain homework misslieya udah diberesinn,, YEAY! *ala, baru half kot,, kat oztel kene sambung lagi...*

begini ya,, setelah banyak halangan dan segal dugaan dua minggu nie *kerek je,, ==* , akhirnya misslieya da dapat siapkan folio chemistry,, SIR OOI! saye suda siapkan,, jangan potong markah saya tau,, hahaha,, sejarah p0wn misslieya da siap kan,, CIKGU TAUFIK, bangga x? saya siapkan homework cikgu dulu tau! haha,, n 2 CIKGU MASULIANA, jangan risau.. cerpennya udah disiapin.. haha,, bangge wei dapat siapkan cerpen,, ye ye misslieya tau,, cerpen misslieya x segempak cerpen2 korang,, janji misslieya da siapkan,, betul ark? *betul betul betul*tok CIKGU HAMIDAH, cikgu saye minta maaf sebab x siapkan PHYSICS because saye x paham, x tau macam mane nak buat bende alah tuu,, maaf ya cikgu.. add maths?? tolong angkat tangan sikit sape yang kate dia dah siapkan add math awal2 lagi? cepat angkat ketiak! hah,, tertunduk semua,, kan kan kan,, x termasuk 'cendiakawan' add maths ya,, hehehe,, diorang kompem la da siapkan,, hahaha.. mmm,, add math misslieya x buat coz x bawak balik kalkulator.. mmm... cakap sal kalkulator kan, nie yang misslieya nak bertukar jadik hulk nie! ade ka patot kalkulator misslieya yang dipinjam oleh seorang akak senior(yg x diketahui namanya) nie dijadikan hak milik kekal,, haish,, hampeh tol akak uh,, haish,, kak, tolong la bagi balik kalkulator tuu,, saye p0wn nak gune gak,, haiyoo,, tolong la prihatin sikit ye anak-anak,, moral of da story, jangan kasi orang yang x dikenali pinjam barang korang,, nanati x dapat balik,, :( bengang tol,, mmm,,, *cough* sambong balek pasal homework, mmm,, sejarah dah, BM da, chemist da, add math belum, hah, BI,, maaf la cekgu yerr,, misslieya nie x berapa arif nak mengarang essay bagai2 nie,, idea keluar tyme exam je,,
mmm,, nanty la misslieya sambong k,, nak tengok bola,,, bye2 semua,,, mao tengok 'bunga api'... hehehehe,,

p/s: hope atok saye balik dari kampung dengan selamatnya,, amin! miss you lebey la tok! <3
Terima kasih atas kesudian membace entry yang ntah pape nie,, XD

June 09, 2011

malasnyerrrr,,,

assalamualsikum,,, disini saye ingin menyatakan bahawa sesungguhnya saye misslieya suda terasa malas la mahu mengupdate blog ini,, saye mintak maaf yerp,,, actually banyak benda nak share, p seyezly malas la yunkk,, hahahaha,, tapi misslieya mao cite satu hal yang jadik,, yang da buat misslieya senyum sampai mimpi,, hahha,,


camnie, hari tu cikgu mihah nak belanja 4 head makan,, memang excited giler babeng la tyme uh,, yela,, dapat jumpe dobot, ceq alynn n piyah(even kat samura jumpe die tiap2 hari),,, sumpah excited giler giler,,  pagi2 misslieya udah bangun,, siap2 sumer bagai, gerak pergi stesen ktm,, memang pentadbiran ktm suruh praktis bersabar banyak2,, haish,, ~~" tau x?? misslieya kene tunggu dekat sejam setengah tau x! haish,, munk tahan sabar jela,, ikutkan hati nak je misslieya gigit acik ktm uh,, ceh,, x pe xpe,, jangan risau,, misslieya makan nasi je x makan orang,, selamat acik uh,, tunggu punya tunggu, akhirya penantian misslieya berakhir pada jam 9.15 am,, perghhh,,, ape lagi,, naek la!! da duduk kkite kene buat ape? kite TIDURR,, hahaha,,, tau x?? ceq piyah da lame giler sampai kat kgv,, haish,,, tibe2, message ceq alynn,, die kate x de transport! bapak ahhh!!! munk frust giler kot,, dobot p0n x pat pegy,, aisemenn,, nampak nye misslieya nan ceq piyah je la yang 'korek' poket cikgu mihah,, piyah agyy!!! hahahaha,,, hentam je la,, misslieya sampai seremban kol 10.10 am,, terus bergegas ke bistro,, nak makan,,, lapoooo,,, saye suruh lah misslieya pergi bistro,, message atok,, die cakap suruh datang vh(cyber cafe),, hehehhe,, act da janji nan atok nak jumpe,, ghee~~~ saje je,, da abes makan, gerak ah pegy vh,, jumpe atok jap,, hahaha,, pastu gerak pergi term,, atok tinggal kat vh,,, men game,, agak2 da abes tawaf and lepas rindu kat term uh, gerak la pergi parkson,, before uh singgah vh, nk jemput ceq atok,, haish,, then, kitorang tawaf parkson uh,, then, lepak kat macdonald,,, oh lupe, before uh pergi carik hadiah tok cikgu mihah,, almaklumlah orang uh da nak kaen,, hahaha,, co'mon la cikgu,, hahaha,,, kat macd uh lepak2 cite2,, nak tau x? saye sangat bahagie kot tyme uh,, hahaha,, yela,, dapat pandang2 ceq atok sayang,, hehehe,, gatai la pulok,, hahaha,, pas uh an,, ceq atok belanje saye ice cream,, die nak belanje ceq piyah gak tapi ceq piyah malu2 pulak,, hahaha,,, orang da belanje, ape lagi,, rembat ah,, hahaha,, nak tau x scene paleng gempak sekali??? tengah syok2 makan icecream uh sambil borak2, tibe2 admire gile nak mati atok lalu!!! bapak ah muke die tyme nampak atok nan misslieya,, misslieya da golak2 da,, hahhaha,, atok da tak tentu arah kat sebelah misslieya,, atok kate yang budak uh ade ajak atok keluar tapi atok kate yang atok sebok,, tapi ley lak kantoi kat situ, dengan misslieya lak uh,, lagi la budak uh HOT,, hahahhaa,, tau x? budak uh skodeng kitorang dari tingkat atas!! hahaha,, maaf la awak,, atok uh saye yang punyer,, sile carik yang lain yer,, hahahaha,, atok, thankz sangat2 coz temankan saye,, sayang atok lebey la,, thankz tok,, <3 dekat pukul 3, baru cikgu mihah datang nan arden2 oztel yang lain,, tyme uh KANTOI nan die,, adoyai,,, abes la,, da la cikgu mihah cam muke atok coz die pernah relief kelas atok tyme form 3 dulu,, da segan2 bagai uh, misslieya hantar la atok ke pintu keluar parkson coz die kate nak pergi vh balik main game,, da uh, pergi la makan2 ngan cikgu,, cikgu belanja THE CHICKEN RICE SHOP,, da makan2 uh jumpe atok kejap,, then, die kate die balek putrajaya,,, yesss!!! haahha,, die teman misslieya sampai UKM,,, dalam tren uh kitorang cakap ikut fon(message),, bodoh bodoh je an,, p atok kate seronok,, hahaha,, ape la atok nie,, <3

tu la antare yang terjadik kat misslieya,, ade banyak lagi tapi,,, nanty2 la ye,, law misslieya rajen, misslieya update lagi ek,, :)

p/s: atok!!! saye SAYANG awk sangat2,, thankz coz awak sentiase ade tok saye,, <3
      maaf lah,, no phutus ek,, atok malu nak tangkap gambar,, hahaha,, pape p0wn thankz sangat kat ceq      piyah coz temankan kitorang,, :)
Terima kasih atas kesudian membace entry yang ntah pape nie,, XD

May 18, 2011

exam mannn!!!

asssalamualaikummm semua,,,

misslieya ado nie hah kat SAMURA 'bumi terchenta',, ayoo,, ok ok,, mao kasik tau nie,, minggu nie supposely minggu akhir kitorang exam tapi disebabkan cekgu2 kat sini tak kasik kitorang 'melaro'(keje x berfaedah), cekgu kasik extend satu lagi hari,, TERIMA KASIH cekgu,,, sayang cekgu lebey,, ayo yo yo,,, susah? senang? payah? ape lagi,,,  segala mak nenek uh la,, jawapan yang paling tepat ialah susah but senang,, errr,, ape tu ek?? mmm,, nak dijadikan cerita, ok ok sajalah,, x paham jugak? mmm,, ikut suke korang la nak fikir ape p0wn,, yang paling BEST skali jawab ialah SEJARAH paper 2,, memang kitorang (budak tekno) boleh apply jadik sejarawan dah,, semua nya kitorang TAHU,, mak aih,, amek ko,, asyek study LK je, sejarah ke laut,, maaf lah cekgu ek,, nanty2 kitorang tebus balek okey,,

ok ok ok,, yukar,, 'tringgggg


isnin hari tu ader sambutan hari guru,, ok ok je la,, petang uh misslieya and ceq piyah pergi kol cekgu samihah,, best beb dapat kol die,, kitorang citer la pasal SAMURA nie and sal exam,, cekgu kate tyme cuti nie die nak belanja 4 Head,, wahhh!!! gempak nie,,, nak nak nak,, best nyer law pat jumpe alynn n dobot,, dapat lak ngan cekgu mihah,, munk gempak la,, x sabar nak cuti,,,



p/s: atok, i miss ya,, :)
Terima kasih atas kesudian membace entry yang ntah pape nie,, XD

April 30, 2011

jalan-jalan,,

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuhhh,,, hahaha,, jawab jangan x jawab,, kaki ku,,, ayoyoyo,, kaki misslieya merengek rengek mintak diurut,, ada sesiapa boley tolong x?? hahhaa,, ngade ngade betol misslieya nie kan,, hahaha,, uke2,, ni nak habaq mai nihh, misslieya act baru je balek dari meronda ronda kotaraya KUALA LUMPUR,, alahai, KL je kot,, kecoh la misslieya nie,,, haih,, ~_~' suka hati misslieya la,, kan tempat misslieya nie,, huhuhu,, x la,, gurau je,, okey2,, pagi tadi misslieya bangun dengan semangat baru sambil tersengih sengih seorang diri,, excited punyer pasal,, yela kan, orang nak belanja turun KL,, kalau korang mesti berlumba kan,, haha,, paham paham,, bangun pagi punyer la semangat berkobar-kobar,, da siap semua, misslieya pun roger la kezen misslieya nie,, dia kata kejap lagi sampai,, almaklumlah rumah kitorang bukannye sebatu jauh,,, tunggu la die datang,,


15 minit kemudian,,








30 minit kemudian











1 jam kemudian




pon pon,, akhirnya,,, haish,, sekejap betul 'sekejap' tu kan,, haish,, rupe rupenyer abang drebar ke toilet,,, haish,, kureng betol,.,, orang da excited die spoil puler,,, kitorang apelagi, GAMBO LERR,, hahaha,,, 


kite tolak itu tepi,, kitorang pegi sane naik LRT,, semuanya di support oleh kezen saye yang sungguh baik hati,, sayang akak lebey la,, yela,, kami nie masih belajar,, cewahhh,, hahaha,.,,, orang da belanja, memang la sayang x,, hahaha,, okey2,, destinasi first kitorang ialah menyerang PWTC!!! OH YEAH,,, sampai sampai,, amek ko,, bapak arh,, ramai giler nak mati weyhhh,,, sabor jela,, x pe x pe,, redah je,,  kitorang dengan hormatnye melawat lah tapak2 kedai di situ,, misslieya beli satu novel nie,, tajuk die 'DIA & DIA',, i like this tajuk,, hahaha,,  pusing punyer pusing dalam uh dekat sejam lebih, kitorang pun angkat bendera putih menyerah kalah,,keluar lah kami dari situ,, before that, shot sane shot sini,, click situ sini kat pintu utama eh,, hahaha,,





                                                          bahagie dapat ticket,
                                                                                           
 tapi belum terus balik ye anak anak,,, kitorang serang KLCC pulak,, perghh,, best giler la wei,, kitorang naik LRT pegi masjid jamek then tukar naik LRT bawah tanah 'ye kot' pergi KLCC,, bapak seram deh naik bende alah uh,, bunyi die,, perghh,, hahaha,, sampai je KLCC kitorang carik port tok makan,, perut pun da berdondang sayang,,









lepas perut da terisi, ape lagi,, da sampai KLCC kite pusing la satu tempat,, then, lepak2 kat aer terjun,, perghh nyaman seyhh,,, :) best giler la ini hari,,, then dekat kol 7 baru kitorang balek,,, 

  






best giler seyh,, to my kezen yang comel lagi baek hati uh, thankz support kami,, pas nie, kite nak pegi mane pulak ek?? hahaha,, kesian kezen misslieya uh,, naseb la kak ek,, 


uke la,,, misslieya udah kengantukan yang mengatasi kewarasan,, sebelum misslieya meraban ntah pape jap agy, better misslieya angkat kaki mengundur diri,, tata bloggers,, :)

p/s: to my  DEAREST atok, buzy benar ye kamoo ini hari,, hish hish hish,, pape pun tok,,, 'gatai lak die nie' 


truly by,
misslieya95


                              
Terima kasih atas kesudian membace entry yang ntah pape nie,, XD

April 16, 2011

kebusanan + kepeningan

salam semua,, lame kan misslieya x update blog,, seperti yang pernah misslieya kasi tau, misslieya kan kat SAMURA,,, mane ade time nak update blog,, jangan marah okey? okey, sekaranag misslieya mao kasi tau certain hal yang da belaku kat misslieya,,,

event 1: pergi KGV

ok,, *excited sudaa,,, hari sabtu hari tu misslieya da pergi ke KGV n Aspuri,,, best gilak kottt!! rindu giler,, ok camni,, pagi tu lam kol 10.30 misslieya amek KTM pegi seremban,, duduk dalam tu samapai kol 11.30,, da sampai uh, baru misslieya teringat yang misslieya x beli lagi hadiah untuk friends misslieya,, pergi la PARKSON jap,, pusing2 carik barang,, da jumpe terus menapak pegy sekolah,, terserempak dengan ustaz roslan,, guru tingkatan misslieya dulu,, jalan la sambil borak2 nan die sampai depan sekolah,, masok dengan hati yang berdebar gile, menapak lah ke dalam,, misslieya nampak mohsein, izzul n ade la lagi due tige budak ex-georgian,, gerak punyer gerak,, tetibe ade owg jerit dari atas,, "kak aliya!!!!!!!!" terkejot seyh,, "meeraaaaaaaa!!! mas!!!!!" rupenye si mas n meera rupenye,, hug2 nan mereke,, n dowg temankan misslieya masok sekolah,, borak2 sampai kantin,, jumpe dak2 nie,, best2,, then, turun padang nan dak2 nie,, jumpe faizi, daus, farid n ramai agy la,, hehehee,, indu2 mereke,,,


daus n farid

faizi membajet pas dapat no 3 lam kriket


nan cekgu mihah jap,, 


hal 2: pegy ASPURI,seremban

tyme diorang balik sekolah, misslieya ikut dak2 aspuri balek sekali,, ikot bas OJANG,, tunggu punyer tunggu dekat sejam la jugak,, baru atok datang bersame basnye,, naek je la an,, hahaha,, suke hati misslieya je kan,, hahaha,, sampai oztel je,, panggil la dak2 nie turun bawah jap,, hahaha,, lepak2 nan dowang n co cet cot cet nan dowang sampai la kol 3,, indu seyh sama dowg,, tapi oztel uh cam sunyi giler kot,, hahhaa,,, :)) then, kitorang tangkap2 gambar sebagai bukti kepada ceq piyah,, hahaha,, bile da dapat camera, abes la an,, hahaha,, 

Dengan adeq2 sye yang sengal2 belake XD







Time kat Aspuri <3
sesi pemberian hadiah kepada orang-orang 'tua',, :))
pemenang pertama: nurul nadya (15.4)



beb dapat second place (20.4.95)














hal 3: pegy lepak PARKSON

kol 3 tu, misslieya pegy la parkson untuk lepak dengan member2 misslieya,,, best2,, makan2,, borak2,, ngutok2,, hahaha,, time nie la paling best coz misslieya dapat tau segalenye sal minah uh,, ceh,,, kuang asm ye makcek uh,, ish,, rupenyer banyak agy yang die wat kat atok saye,, hish,, susah nie,, nak kene hempuk btol la,, ghee~~~ x la,, memaen je,, ambek la atok uh,, law dapat la,, tyme nie x amek gambo banyak sangat coz sebok borak je,, hehehe,, biasak la uh an,, rugi2,, mmm,, x pe2,, len kali uke?? then, wan mira n nadz temankan misslieya pegy carik kan hadiah untuk atok saye,, kitorang blikan perfume GTASBY,, wan mira yang pilihkan coz misslieya nie x reti la belikan adiah untuk orang,, hehehe,, kantoi lak,, tyme nie nysa join sekali,, bawak balak die agy tau,, fuhh,, dahsyat,, hahaha,, okey la balak die,, memule diam je,, sekali bercakap,, perghh,,, paleng riuh r da uh paling pekat la loghat die,, hahaha,, bukan ngutok, menyatakan,, hehehe,, pape p0wn thankz bro tolong aq carik hadiah tok my dad,, :)) credits 4 ya,, then, lam kol 5 cam uh kitorang gerak pegy KTM,, balek dengan LAWA n NADZ n NYSA,, jumpe nan CAPIK kat sane,, misslieya mintak tolong kat die untuk paskan hadiah tu kat atok saye tu,, segan seyyhh,, yela,, nak pas sendiri, atok saye lak x dapat dihubungi,,, ish,, baru ingat mao jumpe,, yela owg uh merajok kann,, hahhaa,, bukan nan misslieya tapi die takot TERjumpe makhluk asing uh,, hahaha,, x pe la tok,, nanty2 kite jumpe okey? si capik da sengih2 amek bende alah uh,, ya ALLAH,, segan giler,, hentam jela,, yela,, nak pas kat sape lagi kan,, untuk atok, hentam jela,, 




                                                      heppy giler lak mamat nie,, hahaha,,


conclusion: HEPPY BANGET DEYHHH,, <3

Terima kasih atas kesudian membace entry yang ntah pape nie,, XD

JajahanMisslieya